The Eleventh Hour


Jag tänkte skriva lite om de nya Doctor who avsnittet
inte för att jag kan säga så mycke om den nya docktorn än
eftersom jag bara har sett ett avsnitt än så länge.

Men det nya avsnittet ser ut som en film, bra filmat och mer lush to watch
Jag måste säga att Matt Smith gör sig bra som den elfte docktorn
Och det baserar jag bara på en episod just nu, vilket är lite svårt eftersom
dom andra har hållt på i flera år förutom Christopher Eccleston
han gjorde bara en säsong.. 
Det senaste avsnittet var självklart skrivet av Steven Moffat
så det kommer bli lättare att "utvärdera" Matt efter alla
manusförfattarna har fått visa sina episoder. Kan man skriva så?
Jag tror ni förstår vad jag menare

Karen Gillan är nog den lättsammaste av alla docktorns följeslagaren
Hon har inget emot att han byter om framför henne och hon jobbar som ett kyssogram.
hon är absolut inte som Martha..
Hon har inget av Roses neediness, Marthas självömkan eller Donnas hårda arbetsklass utstrålning
Vilket är de jag gillar med Donna, hon är min favorit av alla faktiskt
fast nu får vi se om Amy Pond tar första platsen

Jag har haft tid att kolla på avsnittet om och om igen
jag har väl sett de fyra gånger kanske..  för jag inte har något liv
och det gör ju att man ser nya saker varje gång
vi vanliga fall brukar docktorn ha en plan och i slutet av avsnittet så
avslöjar han vad planen var och alla säger "oh du hade en plan o vad bra du är  etc etc"
men i det här avsnittet så har han mins fem olika planer
och nästan alla misslyckas..

och en annan sak David Tennant var ganska "skade"glad när han lyckades med något
som "mjo, jag är bra jag vet. that's me"  men det är inte Matt Smith
Fast jag gillade Tennants leende dör på slutet som sa "japp, jag är bra"

Egentligen borde jag inte skriva något om detta än men jag hade inget för mig..

 


Kommentarer
Postat av: Sofia/Jasmine

Steven Moffat har skrivit min favoritserie också!!!!

2010-04-09 @ 13:44:07
URL: http://nonblonde.blogg.se/
Postat av: Anonym

I LOVE DOCTOR WHO!

2010-04-09 @ 18:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0