Bananer


Måndagar och onsdagar är "fruktdagarna", det är då frukten fylls på i fikarummet. Bananer är hårdvaluta och tar slut innan man ens hinner blinka. Jag brukar alltid ta två på morgonen när jag kommer och lägga dem i väskan, då har jag en till eftermiddagen och en tills imorgon. Jag har märkt att det inte är bara jag som sparar på frukt.. Många här gör de, man tar en banan och två mandariner sen har man så att man klarar sig ett tag.

En annan sak och detta kanske jag har nämnt tidigare..
Men kaffemaskinen som är i "vårat" fikarum (fikarummet som är närmast våran avdelning) är den mest använda maskinen på hela kontoret. I våran maskin fyller man på kaffe en gång varje dag medans i de andra maskinerna fylls det på två gånger i veckan.. Galet inte sant? Det är också den maskinen som går sönder oftast också. Som till exempel nu, den är trasig så man måste gå till ett annat fikarum för att hämta te.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0