Ett nytt år


Oh nu är det ett nytt år, jag hoppas att det blir bättre än det förra

Den som inte visste de men jag jobbade igår, jag vet inte om man kunde missa de
eftersom jag har halft om halft klagat på de ett litet tag nu
men vi hade ganska roligt vissa stunder iafl och det är ju alltid bra.

Såhär var det, jag började som runner
och det betyder att jag springer med allt mellan kök och salong
Det började med att mitt område bara var Lilla, hall, spegel och röda
dom salongerna var "mina" och jag skulle hålla koll på mat och etc
men efter ett tag så slutade buffmaskinen att fungera
alltså beställningarna som kom till köket var fel
Så då fick jag springa med mat även till stora och balkong, med andra ord hela Berns

Det är ju helt okej att springa med 2-4 tallrikar
i taget men när man får en stor jävla bricka
med 9-12 tallrikar och när man får fyra stora brickor efter varandra
så blir armarna som spagetti kan jag säga, eftersom jag inte är så van vid det där
eller det var första gången jag använde en sån stor bricka
så kändes det nog lite extra i armarna


vid kl 22.30 så var det dags att gå ner och jobba i garderoben
och det gick ganska bra 
jag hade dock en person som spydde precis framför där jag stod
fast det städades bort snabbt som tur var.. 
oh vi hade ett problem, någon hade satt en jacka på fel nr
så jag letade efter en jacka i kanske 30 min
efter en kvart så var vi 3 som letade men det tog oss en halvtimme att hittade den

Oh det jobbiga var att personen som var på stationen där jag lämnade ut jackorna
hade nästan bara slängt in alla väskor och påsar
så allt var ett ända splipidesplu när jag kom dit
det var att det tog lite längre tid..  fast ändå, usch så jobbigt det var

vid fem så gick vi alla upp i stora salen och drack lite mer en fyra flaskor champagne

men nu är allt det där ur vägen och jag har så ont i fötterna
hoppas att alla hade ett awesome nyår



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0