En dålig dag!


Den här dagen har varit näst intill hemsk
Det började imorse, det regnade och självklart tog jag ett paraply med mig
när jag skulle gå iväg till jobbet.. Och det första jag gjorde var att ta sönder de
Jag hade dock inte tid att vända och byta ut paraplyet
Det var bara att fortsätta till tunnelbanan i spöregnet

Dyngsur anländer jag till jobbet och kollar om mina byxor är färdiga
vilket dom självklart inte är, så jag får stå i kjol hela dagen.
Sen får jag veta att jag ska stå i Jetline och för er som inte jobbar på gröna lund
det är det minst åtråvärda stället man vill stå i om man jobbar inom foto/butik.
När jag väl kommer till Jetline för att öppna så ser jag att personen som stängde
inte hade lämnat in någon kvällsinventering
så jag har inga nyckelringar, magneter eller kvittorullar.
Efter de så ser jag att jag måste byta papper i fotoskrivaren och pos-kvittot.
Fotoskrivaren klarade jag galant även fast jag inte har gjort det någon gång..
men pos-kvittot var en annan saga..
vi var två löpare och jag som försökte komma på hur man gör
tillslut så kom vi på att vi inte använder kvittorullar med dubbelt papper längre..
så allt gick bra efter de som tur var.

En timme in i arbetet så självklart får jag migrän och man vill inte ha migrän i Jetline
eller man vill väl inte ha migrän över huvud taget men speciellt inte i Jetline
för där skriker alla tonårs tjejer och killar så högt så man får ont i huvudet av bara de..

Vad hände mer.. jo till lunch så tog jag fel sallad
Det finns en sallad med pasta i och en bara med grönsallad 
jag hade tänkt att ta den med pasta men jag tog självklart den andra

Nu har jag nog klagat klart för ett tag.
jag ville bara få ur mig de..
Nu sitter jag och lyssnar på Mr.Sinatra och dricker lite vin
det är trevligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0