Dag 4: Mål/drömmar/önskningar


En dröm eller önskan jag har är att en dag bosätta mig i Frankrike, i Soissons kanske. Äga ett hus med kanske fem lägenheter och i botten på huset är det ett mysigt och rustigt litet bageri/café. Eftersom det inte är så stort så överlever det på stamkunder. Det kommer alltid in en äldre man tidigt på morgonen och går nästan när vi stänger, han sitter i samma hörn med sin stor vit mustasch och dagens tidning. Han beställer alltid en dubbel espresso och en croissant. Efter en hård dags arbete i cafét så går jag upp i min lägenhet som man kan säga är vinden för det här huset. Det skulle kunna vara en trea men det är bara ett enda stort rum, förutom det lilla sovrummet där det bara praktiskt taget får plats en säng. Eftersom det är ett stenhus så är dom vita stenväggarna självklara och till en början var golvet bara utslitet grå/brunt men jag målade dom i en mörk mörk brun, nästan svart färg.

I den lägenheten ska jag sitta på balkongen, kolla på solnedgången och dricka massa vin med vänner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0